Sosyal Medya'da Takip Edin.
İlhan Erkan Kişisel Web Sitesiİlhan Erkan Kişisel Web Sitesiİlhan Erkan Kişisel Web Sitesi
+905322555618
[email protected]
İstanbul/Türkiye
İlhan Erkan Kişisel Web Sitesiİlhan Erkan Kişisel Web Sitesiİlhan Erkan Kişisel Web Sitesi

FRANCHISE MARKALAR NASIL SEÇİLMELİ

FRANCHISE MARKALAR NASIL SEÇİLMELİ

İçinden geçmiş olduğumuz ve finansal belirsizliğin fazlaca olduğu bu günlerde, maddi birikimi olan yeni iş arayışı içinde iş yapma isteği duyan yatırımcılar, özellikle de ‘krizler her zaman fırsatları beraberinde getirir’ düşüncesinde iseniz, bu makalem sizlere yönelik. Franchise almak önemli bir finansal yatırımdır. Bu yatırımı yapmadan önce çok dikkatli ve hassas olmalı, çok ciddi bir araştırma sürecini planlamalı, seçeceğiniz iş kolu ve markanın uzun vadeli beklentilerinize uygunluğundan emin olmalısınız. Sürekli destek veren ve yatırımcılarının yanında olan işletmeleri değerlendirmelisiniz. Franchise sistemi uzun vadeli bir sözleşme içerir ki bu nedenle, gelecekte de ilginizi çekebilecek bir iş olduğundan emin olmalısınız. Son yıllarda pek çok marka Franchise sistemi ile büyümeyi tercih ediyor. Birçok yatırımcı adayı da franchisee sistemine girerek, seçtikleri markaların bilinirliliği, gücü, sağladığı destek ve tecrübelerinden yararlanmayı
öncelikle tercih ediyorlar. Benim burada dikkat çekmek istediğim en önemli araştırmanın, karlılık yönünde yapılacak çalışmalar olması, değerlendirilmesi ve gerekliliği yönündeki uyarılarım olacaktır. Yeni bir iş kurmak istiyorsanız, franchising sistemi en doğru seçenektir. Hemen hemen her sektörde uygulanması sebebi ile çok çeşitli seçenekleri barındırmaktadır. Peki, onu nasıl
daraltır ve nihayetinde sizin için en iyisine nasıl karar verirsiniz?
Franchise sistemi ile, kendi işinizin patronu olurken, kanıtlanmış bir ürün
veya hizmetin avantajlarından yararlanırsınız. Ancak yine de çaba sarf etmeniz gerekiyor, bu nedenle tutkunuza ve becerilerinize uygun olanı bulmak önemlidir. Sektör ve marka araştırması yaparken kendinize şu soruları sormalısınız;
Kişisel hedeflerim neler?
Herkesin girişimci olmak için farklı motivasyonları vardır. Bir iş kurmayı veya bir franchise satın almayı düşünmeden önce kendinize hedeflerinizin ne olduğunu sorgulayın. Para kazanmak mı, evde daha fazla zaman geçirmek mi yoksa kariyerinize girişimci olarak mı devam etmek istiyorsunuz. Kişisel hedeflerinizi belirlediğinizde, seçeceğiniz sektör ve markanın bu hedeflerinize ulaşmak için uygun olup olmadığına karar vermek daha kolay olacaktır.
Hangi sektörde iş yapmak istiyorum?
Franchisee sistemi, fast food restoranları ve kafelerle sınırlı değildir. Franchising sistemi hemen hemen her ürün veya hizmet kategorisinde uygulanmaktadır. Emlak, eğitim veya üniversiteye hazırlık, temizlik veya temizlik hizmetleri, restoranlar ve perakende satış, sağlık ve güzellik, vb. diğer birçok kategoride bir franchisee yatırımcısı olabilirsiniz. hakkında daha derin bir araştırmanın size başarılı olabilmeniz için yol gösterici, rehber olabilir. 

Markamız için doğru büyüklük nedir?

Markalarımız, işletmelerimiz için gayrimenkul alırken veya kiralarken yapılan önemli bir hata işletmeler için, ihtiyaç duyulan yerin büyüklüğünün yanlış hesaplanmasından kaynaklanmaktadır. Daha büyük her zaman daha iyi değildir. Tüm işletmeler için yatırım aşamasında harcanan her kuruş önemlidir. Bu nedenle herhangi bir satın alma veya kiralamada büyüklük ile ilgili doğru seçim yapmak ve doğru karar almak çok önemlidir. İyi bir kontrat yapıyor olmanın, doğru bir seçim
yapıldığı anlamını taşımadığını bilmemiz gerekir. Bazen metrekare başına büyük bir maliyetle, 

iyi bir lokasyonda güzel bir gayrimenkul bulunabilir. Burada gözden geçirilmesi gereken, değerlendirmelerimizde daha büyük olmak başta çok cazip gelse de, daha sonra gerekli değildi, şeklinde tanımlayacağınız büyük metrekareler sizi sıkıntıya sokabilir. Lokasyon seçiminde markalarınız için yapacağınız tüm çalışmalarda maksimum ve minimum ihtiyaçlarınızın iyi belirlediğinizden emin olmalısınız. Yapacağınız anlaşmalar kâğıt üzerinde ne kadar iyi görünürse görünsün, gerçekte ihtiyaçlarınızdan daha büyük metrekareye sahip bir gayrimenkul, yaratacağı ekstra maliyetleri ile hem yatırım

aşamasında hem de işletmeye başladıktan sonra, sizleri rahatsız edebilecek finansal sıkıntılar ile karşı karşıya kalmanıza neden olabilir.
Mevcut bina mı? Boş araziye mi?
İşletmelerimiz için satın almaya veya kiralamaya karar verilen gayrimenkul, mevcut bir bina veya boş bir alan olabilir. Bazen boş bir alana yapılacak yatırım, mevcut olan binaya, markalarınızın ihtiyaçları doğrultusunda yapılacak yatırımdan çok daha az olabilir. Mevcut bir yapıya, markalarımız için ihtiyaç duyulan özellikleri dikkate alarak hazırlanacak proje için harcanan iş gücü ve maliyetin, yeniden inşa etme maliyetlerini çok aştığını, hele hele bazı uluslararası franchisee sistemlerindeki zorlayıcı prosedürlerin, devreye girdiğinde bunun daha çok arttığını gözlemlediğimi belirtmek isterim.
İmajınıza Uygun ve size özgün mü?
Lokasyon her ne kadar güzel olarak tanımlasanız bile yapacağınız seçimlerde
görünürlüğü iyi olan ve imajınızı iyi şekilde sergilemenize olanak sağlayabilecek bir gayrimenkulü seçmelisiniz. Her sektörün ve markanın, kendine özgü tarzı ve kimliği sebebiyle, birilerini kopyalamanın veya benzemenin markalarınızın değerini düşüreceğini bilmelisiniz. Uluslararası franchisee zincirleri için seçilecek gayrimenkul için ciddi bağlayıcı kuralları ve uygulamak zorunda oldukları projeleri vardır. Bu o markalar için çok önemli olan kendi pazarlarında bilinirliliklerini sağlayan kriterleri ile yeni büyümekte olan markalar için aynı olmayabilir. Bu konunun da iyi incelenmesi ve değerlendirilmesi gereklidir. Pazarlama ve tanıtım planı hazırlanmalı. Seçilen lokasyondaki gayrimenkul kadar daha sonraki süreçlerdeki uygulanacak pazarlama ve tanıtım stratejisi de çok önemlidir. Lokasyon seçiminde yapılan çalışmaların, işletmenin açılış öncesi ve sonrası yapılacak pazarlama çalışmaları kadar önemli olduğu asla unutulmamalıdır.
Hangi gayrimenkul yatırım kararını vermiş olursanız olun yeriniz için bir pazarlama planı oluşturmanız markanızın geleceği açısından çok gereklidir.
Özetle; yukarıda aktardığım bilgiler doğrultusunda, Markalarınız için mevcut bir binaya yapılacak olan metrekare yatırım maliyetleri ile boş bir alana yeni yapılacak bina için metrekare başına maliyetlerini ciddi bir şekilde araştırmanızda yarar olduğuna dikkatinizi çekmek isterim. Lokasyon ve konumun çok önemli olduğunu, yine ilgilenilen ve alma, kiralama aşamasındaki lokasyondaki daha önceki işletmelerin hikayesinin araştırılmasının markalar için işin başında çok önemli ipuçları barındırdığını, seçilen lokasyonda projenin markanıza özgün olması ve açılıştan önce ciddi bir tanıtım ve pazarlama planının hazırlanmasının, değerlendirilmesinin, markalarınıza değer katacağını belirtmeliyim.