Sosyal Medya'da Takip Edin.
İlhan Erkan Kişisel Web Sitesiİlhan Erkan Kişisel Web Sitesiİlhan Erkan Kişisel Web Sitesi
+905322555618
[email protected]
İstanbul/Türkiye
İlhan Erkan Kişisel Web Sitesiİlhan Erkan Kişisel Web Sitesiİlhan Erkan Kişisel Web Sitesi

YENİ NORMALDE FRANCHISING

YENİ NORMALDE FRANCHISING

Pandemi dönemi, sürekli konuştuğumuz fakat yaşamımıza ve işletmelerimizde nasıl uyumlayacağımızı düşündüğümüz dijitalleşmenin, bizleri bir anda nasıl içine çektiğini ve hızla işletmelerin dijitalleşmeye uyarlandığını gözlemlediğimiz süreç oldu. İşletmeler açısından pandemi dönemi nasıl yönetilecek, nasıl geliştirilecek derken, küresel ekonomide yaşananlar, markalarımızı, yeni dünyanın beklediği, iktisadi ve siyasi analizlerin, modellerin, değişmesi ve güncelleşmesi ile yeni normalleşme şartlarına uygun, stratejiler geliştirmesine yönlendirdi. Bu bir anlamda özellikle tüm franchisee işletmeler açısından, işletmelerimizin adını, vizyonunu, yönetilebilirliğini ve güvenilirliğini, sağladığı avantajları ile hızla uyum sağlamaya yönelik fırsatlardan yararlanabilmemiz için de yeni yol haritamızda dijitalleşmenin önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Tüketicilerin satın alama kararları, yeme içme alışkanlıkları, dijital kaynaklardan yapılan satışların artmasına, ödeme araçlarının kredi kartı tercihlerindeki değişim oranındaki
artış daha önce tereddütle bakılan temassız kart kullanımındaki yaygınlaşma, bizlere normalleşme sürecine yönelik koşullar ve fırsatlar ile ilgili, yeni ticaretin temel taşlarının sinyallerini verdi. Aslında bu sinyaller, yalnız alışkanlıklar değil yaşam tarzının da değişimi ile şekillendireceği, işletmeler açısından, yeni konsept tasarlanmasına kadar tümüyle değişeceğini gösterdi. Evet değişik yazılarımda dile getirdiğim gibi bu mesajları, doğru alıp hızla hayata geçiren işletmeler, bilgi dağarcığında bu tip belirsizlikler yer almasa bile güçlü yapıları, sistemleri ile süreci, doğru adımlar atarak açtıkları güncel yeni sayfalar ile sürdürdüler. Gelinen
normalleşme sürecinde, satışlar tam toparlanmasa bile Franchising sektöründe yer alan markaların, diğer işletme modellerine göre birkaç adım önde olduğunu gözlemledik. Bu tatsız dönemde bile, markalarını, gelişen bu belirsizlik ortamında da doğru yöneten işletmeler için, yeni yatırım yapma arayışında bulunan yatırımcı adayları için tercih edilen oldular. Bilindiği gibi Franchisorlar genelde üç nedenden dolayı Franchisee vermeyi düşünürler; Büyüme ve gelişme isteği, güçlü satın alma gücü yaratma, yerinde sağlanan yönetici ve eğitilmiş iş gücü. Öyleyse, Markasını bu dönemde de büyütmek için en önemli bileşenin, güçlü satın alma fırsatları yaratmak, verdiği eğitimler doğru iş modeli ile her işletmesinde, yeni yatırımcılarına oluşturmuş olduğu yönetim ve işletme gücünü kullandırmak olduğunun bir kez daha altını çizmeliyiz. Yeni normalleşme Franchise Markalar için en çok dikkat edilmesi gerekenler konuların; Finansal ve yönetim becerisi, Güvenilir esnek nakit akışı ve markamıza duyulan güven ve beğeninin korunması olarak özetleyebiliriz. Franchising sistemi ile büyümeye devam etmek isteyen tüm marka sahipleri, son aylarda kârlılıkları konusuna her zamandan daha duyarlı olmalıdır. Bugün nerede olduklarını ve kuralların değişmeye devam edebileceği bir dünyada nasıl hayatta kalabileceklerini, nasıl gelişeceklerine değerlendirmeleri gerekiyor. Gerçek şu ki, yeme ve içme yeri satışlarının mart ve haziran ayları arasında düşen satışlarını artırmak, işletmelerinin maliyetlerini kontrol altına almak için ellerinden geleni yapmaları gerekiyor. Marka sahipleri bu son ayları her türlü maliyeti dikkatli analiz etmeleri gerekirken, bir yandan markalarının standartlarını koruyup,

 diğer yandan birim düzeyinde performansı artırmak için çalışmalıdırlar. Maliyetlerin daha iyi kontrol altına alınabileceği alanları belirlemek için daha derin işletme denetimini tercih etmeli kontrol mekanizmalarını sorgulamalı gerekir. Bir ürün tedarik incelemesi, tasarruf fırsatlarını ortaya çıkarabilir. Ancak, kısa vadeli kazanç için uzun vadeli taahhütlerde bulunma konusunda dikkatli olunması gerekir. Franchise vermeye hazırlanan markaların, gelir tarafına dikkatli bir bakış atması mevcut gelir akışlarını artırmak veya yenilerini geliştirmek için sürdürülebilir yolları incelemeleri gerekecektir. Bir Markaya yatırım yapmak isteyen franchiseeler, dikkatlice planlanmış bir sistem talep edeceklerdir. Pandemik kapanmalar sırasında ve sonrasında, online siparişler ve bunların müşterilere sunumunun birçok markanın can damarı olduğunu gördük. Hatta bazıları doğrudan müşterilere çeşitli ürünler satarak bakkal rolünü üstlendi. Bir franchise verenin, bu alternatif gelir akışlarına izin verilip verilmeyeceğini veya gerekli olup olmayacağını, geçici mi yoksa kalıcı mı olacağının da analiz edilmesi gerekecektir. Tüketiciler olarak, Markaların işletilmesine duyduğumuz güveni sıralamak için hepimizin- bilinçli ya da bilinçaltı kendi yöntemleri var. Şimdi her zamankinden daha fazla, Marka sahipleri için markalarına yatırım yapmadan önce yüksek düzeyde güven elde etmeye çalışmaları en önemli stratejileri olmalıdır. Franchisorlar, günümüzde müşteri kavramlarını, çok daha dikkatle ve güvenin her zamankinden daha önemli olduğu bir an bile unutmamalıdırlar. Evin önündeki personeliniz sanitasyon ve sosyal mesafe uyumu açısından arzulanan bir şeyi bırakırsa, müşterileriniz doğal olarak evin arkasında neler olup bittiğini göremedikleri konusunda şüphe duyacaklardır. Aynı zamanda çalışanların, COVID-19 endişelerini temizlik, stoklama ve hazırlık çalışmaları gibi yan görevlerde bile akıllarında tuttuğuna güvenmeleri gerekecek.
Ortaya çıkan veya büyüyen franchise sistemi için, tüketici ve franchise sahibi düzeyindeki tüm bu güveni etkileyen faktörlerin dikkate alınması ve COVID yanıtını yansıtacak şekilde neredeyse kesinlikle güncellenmesi gereken franchise operasyonları kılavuzunda açıkça belirtilmesi gerekir. Franchise alanında, ortak istihdam ve dolaylı sorumluluk endişelerine takılmadan, çalışan davranışına ve eğitimine ilişkin beklentilerin net ve uygulanmasını sağlamak için özen gösterilmesi gerekir. Güven faktörü, bir markanın sosyal medyada paylaşılan gerek müşteri eleştirileri gerekse marka paylaşımları ile ilgili bilgilerden, verilen mesajlardan çok fazla etkilenir, bu nedenle bu mecra sürekli izlenmeli ve geliştirilmelidir. Markaların, hizmet verdikleri topluluklarla olan ilişkilerini, müşterilere uzun süre hizmet etme taahhütlerini ve topluluk desteğine
olan minnettarlıklarını göstermek için sosyal medyayı kullanabilir. Finansal planlama, gelir yaratma ve güven oluşturmanın giderek daha önemli olan yönlerine odaklanmak için, zaman ayıran Markalar ve franchisorları için getirisi nedir? Sadık bir müşteri tabanı oluşturmaya devam etme becerisinin yanı sıra, iyi hazırlanmış bir işletme konseptinin franchisee ailesinin bir parçası olmak isteyen yeni yatırımcı adayları için açık ve artan bir istek olacaktır. Güçlü ve gelişime ayak uyduran markalar ve Franchising sektörü için fırsatların hiçbir zaman bitmeyeceği yeni bir dünya ve yaşam koşulları bizleri hep farklı arayışlara yönlendirecektir.
Sağlıklı Günler Dileklerimle